De doorgroeimogelijkheden

binnen Bebo!

We willen u graag meenemen in het succes van Bebo in de laatste maanden. Er wordt hard gewerkt en hierdoor groeien we flink. Misschien heeft u al eens een vacature van ons voorbij zien komen. Er zijn best wat medewerkers aangenomen en onze teams worden steeds groter. Binnen Bebo is het mogelijk om door te groeien. Denk hierbij aan een opleiding, cursus of doorgroeien in functie in verloop van tijd. Om te laten zien dat we veel ‘doorgroeiers’ hebben, willen wij graag de succesverhalen met u delen. Lees hier de verhalen van onze Bebotoppers:

Nina – Content Marketing

Nina is niet weg te denken binnen Bebo Vloeren. Zes jaar geleden begon Nina met het plaatsen van Marktplaats advertenties. Daarna was ze iedere zaterdag in de foodtruck te vinden als koffiemeisje. Dit heeft ze gedaan tot ze met haar opleiding Junior Accountmanager begon.

Ook toen kon ze Bebo niet achter zich laten en heeft ze hier haar stage uitgevoerd. Tijdens deze stage heeft ze de verkoop onder de knie gekregen. In haar laatste jaar heeft ze ook haar eindstage bij Bebo gedaan. Nina maakte deel uit van het Office Team. Hier was ze 4 dagen in de week het telefonische aanspreekpunt voor de klanten. Ook was ze nog 1 dag te vinden in de verkoop. Na haar stage is ze beide functies blijven uitoefenen. Later heeft ze ook de verkoop bij Bebo Parket bijgeleerd, waar ze nu nog steeds af en toe werkt op de zaterdag!

Op een gegeven moment kwam er een interne vacature online voor Content Marketing, Nina dacht ‘dit is een functie voor mij’ en ging solliciteren. En.. Deze functie was inderdaad voor haar! Hier is ze nu werkzaam en volgt ze de HBO-opleiding Marketing & Communicatie. Wat Bebo zo bijzonder maakt volgens Nina is de werksfeer! ‘Het is onbegrijpelijk hoe hard we groeien! Toch verandert de werksfeer niet. De sfeer is en blijft zoals het bij een familiebedrijf is, waar vele kansen liggen en waar je altijd gezien wordt!’

Jacco – Procesmanager

‘Als de potentie er is, wordt het er door Bebo ook uit gehaald.’ Dat waren de woorden van Jacco Smelt toen wij hem vroegen hoe hij de doorgroeimogelijkheden binnen Bebo ervaart. Verder vertelde Jacco ons dat als je je best doet, je overal kan komen waar je wilt.

Binnen Bebo heeft Jacco verschillende functies gekend. Hij begon als parttime logistiek medewerker en ging daarna fulltime aan de slag in de logistiek. Vervolgens heeft hij twee jaar lang gewerkt als teamleider van de klantenservice, planning en de administratie. Daarna groeide hij door naar de functie procesmanager en volgt hij de opleiding HBO Projectmanagement. Ook stuurt Jacco een aantal teamleiders aan in hun werkzaamheden. Een hele ontwikkeling dus!

Marjolijn – Digital Business Analist

3 jaar geleden kwam de 31-jarige Marjolijn als Technisch Commercieel Textielkundige bij ons binnen om de groothandel te assisteren. Via vele omwegen van TerStal Mode, een sigarengroothandel en Autolease Twente hopen we dat Marjolijn hier haar plek heeft gevonden. Zelf geeft ze aan van wel!

Inmiddels krijgt ze in haar nieuwe functie als Digital Business Analist alle kans om diverse bedrijfsprocessen binnen Bebo Groep te analyseren en deze te vertalen naar nieuwe softwareoplossingen. Haar doel is om met onze huidige middelen waaronder het softwarepakket V-plan de bestaande processen efficiënter in te richten.

Door goede automatisering realiseer je minder menselijke handelingen en daardoor minder fouten. In haar jaarlijkse doelengesprek heeft Marjolijn aangegeven dat ze zich graag verder wil ontwikkelen en daar zijn we natuurlijk heel blij mee. Naast de interne opleidingen die ze al krijgt, gaan we graag voor haar op zoek naar een gerichte cursus of studie.

Peter – Finance medewerker

Peter is inmiddels al bijna 12,5 jaar in dienst bij Bebo! Wat een ontwikkeling heeft hij doorgemaakt binnen onze organisatie. In de eerste 8 jaar was hij te vinden op het Betaalkantoor. Hier hield hij zich bezig met administratieve werkzaamheden in combinatie met legplanning en transportplanning.

De 4 jaar daarna hield hij zich bezig met de legplanning en de debiteurenadministratie van Bebo Parket. Na deze 12 jaar was het tijd voor wat nieuws. Maar natuurlijk wel binnen Bebo! En die nieuwe uitdaging heeft hij gevonden binnen team Finance. Peter heeft zichzelf de afgelopen 12,5 jaar erg ontwikkeld en hij haalt veel plezier uit zijn werk! Vooral de gezelligheid bij Bebo zou hij niet willen missen. ‘We hebben een hecht team en hele gezellige collega’s, waar we mee werken!’

Stan – Specialist verkoop en producttraining

Op zoek naar een stageplek als aankomend student Vestigingsmanager Groothandel meldde Stan zich bij ons in de winkel. Na zijn Google zoekopdracht “groothandel Vriezenveen” was Bebo Groep snel gevonden. Lekker dichtbij was zijn idee. Na twee volledige schooljaren te hebben doorlopen, hield Stan het daar wel voor gezien. Elke dag naar school, is iets wat Stan niet zag zitten. Gelukkig bood Bebo hem een goede BBL-opleiding aan. Lekker aan het werk en 1 dag in de week naar school. Geen studiekosten en een mooi diploma tot besluit.

Inmiddels zijn we 8 jaar verder en heeft hij het Bebo nest nooit meer verlaten. In de afgelopen jaren heeft Stan vele afdelingen bij Bebo Groep doorlopen en dat stimuleren wij van harte. Doen waar je gelukkig van wordt, daar draait het bij ons om! Van de verkoop in de winkel naar accountmanager en de afdeling Klant Contact Center volgde Stan daarna de cursus “Train de Trainer”.

Nu geeft hij les aan aankomend en bestaand Bebo talent in onze eigen Studie Fabriek. Hij is verantwoordelijk voor diverse producttrainingen en hij leert ons wat de Bebo mentaliteit is.
Het perfecte voorbeeld van een geslaagde Bebo Topper!

Thomas – Verkoop specialist, Voorraadbeheerder en Stagebegeleider

Thomas is begonnen bij Bebo als stagiair. Na zijn stageperiode kreeg hij het aanbod om als verkoopmedewerker aan de slag te gaan binnen Bebo. Deze rol stond Thomas op zijn lijf geschreven en hij twijfelde dus ook geen moment om het aanbod te accepteren.

Na enkele jaren in de verkoop te hebben gewerkt, is Thomas uiteindelijk doorgegroeid als verantwoordelijke voor de voorraad van alle partijen in de winkel. Daarnaast kreeg hij ook nog de kans om de rol van stagebegeleider in te vullen naast zijn functie als verkoopmedewerker en voorraadbeheerder.

Al deze stappen heeft hij kunnen zetten met de interne hulp die Bebo hem biedt. Verder werkt Thomas met veel plezier bij Bebo. Hij vertelde ons: ‘In de ochtend ga ik met plezier naar mijn werk en dat is het allerbelangrijkste. Ook kan ik super goed overweg met mijn collega’s en is de werksfeer top!’

Nathalie – Human Resources

Nathalie Jager is een vast gezicht binnen Bebo. Ooit begon zij als 15-jarig koffiemeisje achter de foodtruck. Ook hield ze onze Facebookpagina up-to-date tijdens deze periode. Vervolgens was Nathalie elke zaterdag te vinden als medewerker in het verkoop team. Dit balanceerde ze toentertijd allemaal met een fulltimebaan als leerkracht basisonderwijs.

Uiteindelijk werd er een functie binnen de Human Resources afdeling aangeboden aan Nathalie. Ze twijfelde niet en nam deze rol met beide handen aan. Tijdens de eerste periode op de HR is Nathalie intern begeleid en gaat ze volgend jaar werkend studeren op HBO-niveau.

Het belangrijkste wat Nathalie aan mensen wil doorgeven die eraan denken om bij Bebo te solliciteren is dat je niet bang moet zijn om fouten te maken. Zo zei ze: ‘al doende leer je. Je kan niet alles in één keer goed doen! Alles heeft tijd nodig’. Daarnaast gaf ze aan dat als je jezelf bewijst, er vanzelf kansen op je pad komen.

Marthijs – Teamleider planning en klantenservice

5 jaar geleden is Marthijs begonnen bij Bebo als logistiek medewerker bij de vrolijke heren in het magazijn. Marthijs is wat we noemen ‘niet vies van gewoon hard werken’ en dat bleef bij Bebo niet ongezien. Daarom is het dan ook dat Marthijs de functie van teamleider logistiek heeft mogen invullen.

Door interesse in het vakgebied heeft hij zijn functie in logistiek achter zich gelaten en is begonnen bij team klantenservice. Het heeft dan ook niet lang geduurd voordat hij ook in deze functie als teamleider werd gevraagd. Marthijs gaf ook aan dat zelfs hier altijd mogelijkheid was tot ondersteuning. Fouten maken mag daar leren we alleen maar van. ‘Met die instelling heb ik de werksfeer bij Bebo altijd als heel prettig ervaren, je hebt het gevoel dat je er echt toe doet!’

Door het samenvoegen van team planning en team klantenservice is Marthijs nu teamleider van deze beide afdelingen. Het contact wat hij heeft met klanten maar ook met de stoffeerders ziet hij als een enorme uitdaging. De relatie die je opbouwt met alle collega’s en leggers is ook echt wat dit zo werk leuk maakt!  Ook zijn de twee vestigingen van Bebo samengevoegd waardoor hij nu de verantwoordelijk heeft gekregen voor beide teams. Marthijs is een perfect voorbeeld van een echte carrière tijger.

Andre – Logistiek en verkoop medewerker

Als ‘broekie’ van 14 kwam Andre bij ons voor een bijbaantje en kwam terecht in ons magazijn. Omdat hij uiteraard nog niet in het bezit was van een heftruckcertificaat, bestonden zijn werkzaamheden voornamelijk uit opruimen, leveringen klaarmaken, klanten helpen met inladen en op z’n tijd een lolletje trappen natuurlijk..

Al snel kregen zijn collega’s in de gaten dat hij bij onze klanten goed in de smaak viel en daardoor kreeg hij de kans om door te groeien naar de verkoopafdeling van Bebo Parket. Tijdens zijn opleiding koos hij daarom ook voor een stageplek bij Bebo Groep en groeide hij met behulp van fijne stagebegeleiders al snel door tot een zelfstandige verkoopmedewerker. Binnen twee weken verkocht hij al zijn eigen vloeren!

Andre is nu 19 en met zijn heftruckcertificaat op zak helpt hij nog steeds graag in het magazijn, maar is hij voornamelijk ik de winkel te vinden.
Hij voelt zich een echte Bebo’er en geniet van alle extraatjes die hij bij Bebo krijgt. Andre heeft het erg naar zijn zin!